FANDOM

Zaurzy - Aktualnie wymarły gatunek Zwierzakołaków. Najdziwniejsze istoty tego świata, których przodkowie istnieli w ludzkim wymiarze wiele milionów lat temu. Zaurzy to potomkowie Dinozaurów - pradawnych gadów, które niegdyś rządziły na Ziemi. Nie wiadomo jak to się stało, że ich potomkowie żyli tutaj. Przez te lata wiele się nie zmienili - nadal wyglądają jak Dinozaury, lecz mają bardziej ludzkie kształty, a ich rozumy już dawno się rozwinęły na dość wysoki poziom. W zależności jaki był ich przodek, taki mają charakter Zaurzy - jedne płochliwe i nikomu nie wadzące, inne to zaś agresorzy. Nie przekraczali też 5 metrów wysokości.

Historia

Zaurzy

Zaurzy - Styrakozaur.

Pierwsze wzmianki o przedstawicielach tej rasy pojawiają się już w latach 3500 czyli ledwie 500 lat po powstaniu świata. Zaurzy potrafili pisać, lecz robili to niezwykle rzadko i niechętnie. Dlatego nie za wiele się zachowało z ich oryginalnych pism. Jednak były rasy które pisały o nich i to wiele. Najwięcej zapisków o Zaurzych znajduje się w ksiegach Leśnych Elfów. Pisali o nich o tych istotach jako o stworzeniach zagrażających innym rasom, ale też mającym przyszłość. Jednak bardzo sie mylyli. Zaurzy wyginęli szybciej niż się wszyscy spodziewali bo do roku 8000 czyli przed zakończeniem Smoczej Ery. Do dziś nie do końca są wiadome przyczyny wymarcia. Wiadomo jednak z zapisków, że były to istoty krótkowieczne a ich długość życia nie przekraczała 50 lat. Być może więc po prostu nie były zdolne na tyle szybko sie rozmnażać co doprowadziło do ich wyginięcia, w sposób naturalny.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki