FANDOM

Smoki - Najstarsza z ras będąca w SekretiveLand. Została stworzona na kształt Bytów Świata. Ich opiekunem był Przeznaczenie przed upadkiem. Najbardziej liczena rasa w Smoczej Erze, dzisiaj jest praktycznie na wymarciu.

Wśród smoków można wydzielić kilka glównych rodów oraz gatunki.

Gatunki

  • Wiwerny - to gatunek smoków, który posiada tylko dwie pary kończyn - jedna z nich pełni rolę skrzydeł. Normalnie poruszają się na czterech łapach, lecz podczas biegu mogą poruszać się na tylko tylnych. Wiwerny długo nie były uważane za smoki, lecz ich odległych braci. Być może faktycznie nie są smokami, lecz mają wiele cech wspólnych. Ciekawe jest to, że Wiwerny plują jadem. Żyją przeciętnie do 800 lat.
  • Serpenty - Na niektórych, starożytnych malowidłach można zobaczyć smoki przedstawianie w postaci ogromnych, skrzydlatych bądź nie, węży. Z początku twierdzono, że malarz nie potrafił lepiej przedstawić potężnego gada, albo nawet tego nie chciał robić. Wkrótce jednak odkryto, że takie stwory naprawdę istnieją. Większość z nich zamieszkuje niedostępne podziemia lub głębiny oceaniczne, dlatego tak długo nikt nie wiedział o ich istnieniu. Serpenty są jednymi z najbardziej długowiecznych gatunków smoków. Mówi się, że mogą dożywać nawet 5000 lat.
  • Lungi - Z początku mylone były z Serpentami, lecz wyróżnia je to, że nie posiadają skrzydeł(lecz potrafią lewitować) ale za to mają kończyny - dwie przednie, albo wszystkie cztery. Ich pyski zdobią grzywy, majestatyczne rogi, brody i wąsy. Są symbolem mądrości. Mówi się, że wykluwają się z najczystszych pereł. Te smoki są dosyć delikatne fizycznie, lecz nadrabiają to wiedzą i potęgą magiczną. Większość Lungów nie prowadzi aktywnego trybu życia - śpią w swych legowiskach znajdujących się na niedostępnych szczytach. Są równie długowieczne jak Serpenty.
  • Smoki Żywiołów - Cztery łapy, masywne ciało, potężne skrzydła i śmiercionośne zionięcia. Zanim odkryto inne gatunki, to właśnie znano tylko Smoki Żywiołów. Nazwa wzięła się oczywiście od barwy ich łusek oraz rodzaju zionięcia. Jest w tym jednak nieco prawdy, gdyż te smoki właśnie prezentują różne żywioły, niekoniecznie cztery główne. Niegdyś najliczniejsza rasa, dziś jednak jest na wymarciu. Smoki tego gatunku żyją około 2000 lat.
  • Metadragony - Niektóre ze smoków opanowały zdolność przemiany w postać człowieka lub elfa. Nikt nie wie jak zdołały opanować tą sztukę. W Pewnej legendzie jest mowa o tym, że kiedy Najeźdźcy zaczęli zabijać smoki, to smocze bóstwo rzuciło na niektórych z nich klątwę, przez którą otrzymali drugą postać - smoka. Stąd też druga nazwa rasy - "Smoki Pieśni", ma odnosić się do tego, że bóstwo wysłuchało wołań swych wyznawców. Z tego by wynikało, że to młoda rasa i tak naprawdę to ludzie o postaci gada, a nie odwrotnie. Ich potomkowie również mogą odziedziczyć tą cechę. Żyją około 800 lat, ich humanoidalna postać starzeje się znacznie wolniej.
  • Półsmoki - Smoki Pieśni jako, że mogą przybierać dwie postacie nie raz lubiły igraszki z rasą, która niekoniecznie była im przeznaczona. Co ciekawe, z tego związku mogły narodzić się dzieci. Nie były one jednak ani trochę normalne - anatomia humanoida, lecz cała reszta - smoka. Tak powstały Półsmoki - dwunożne, małe gady które miały w sobie cechy obojga rodziców. Raczej nikt nie chce takiego potomka, toteż większość z nich zostaje zabijana ledwo po urodzeniu. Mimo to, niektórzy przetrwali i wiodą dosyć niecodzienne życia, lecz z dala od społeczności. Żyją około 500 lat.
  • Pseudosmoki - To co jest małe bywa piękne i niedoceniane. Takie są właśnie pseudosmoki - miniaturki swych większych braci. Ciężko powiedzieć jak powstały, być może wykluły się z uszkodzonych smoczych jaj. Ludzie i Elfy często mają je za najbliższych przyjaciół, są bowiem bardzie lojalne niż nawet psy! Żyją przeciętnie od 100 do 200 lat.
  • Dracolisze - Do tej grupy zaliczane są ożywione szczątki dawno zmarłych smoków przy pomocy Czarnej Magii. Takie gady można zabić ponownie, lecz jest to znacznie trudniejsze, gdyż wysysają energię życiową, a ich serca-dusze są często ukryte.

Sławne Smoki

Emeriss - Zielony smok, opiekun straszyzny druidów.

Rabezza - Fioletowa smoczyca z rasy lungów.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki