FANDOM

Rabezza - Fioletowa smoczyca z gatunku lungów. Przeznaczenie przejeło kontrolę nad jej umysłem i rozkazało jej zasiać chaos na terenach Fertivitna. Aby móc przejac władzę nad tym żyznym terenem, musiała przyjąć postać śmiertelniczki o imieniu - Digofa Vrede.
Kobieta-na-wiwernie
Status Żyje
Zamieszkanie Miasto Mduara w Fertivitna
Tytuły Władczyni Zielonej Krainy, Jeździec Wiwern

HistoriaEdytuj

Przeszłość Rabezzy nie jest znana - zapewne wiodła niegdyś życie takie samo jak i inne lungi. Zapewne historia nigdy by o niej nie usłyszała gdyby nie Przeznaczenie i jego nikczemne plany wobec świata.

Przeznaczenie uwięzione we wnętrzu Etroisa miało ograniczone możliwości i moce. Niegdyś był on władcą smoków, lecz nie mógł teraz nimi rządzić i wielkie gady pozostały bez opiekuna, który w tych trudnych chwilach był im wielce potrzebny. Chciał na nowo pozyskać względy u swoich smoczych braci. Wiekszość z nich jednak była głucha na jego wołania z wnętrza ziemi. Przeznaczenie postanowił więc siłą zagarnać ich umysły. Sprawił, że każde złoto wydobyte na powierzchnie miało w sobie ukrytą klątwę. Działała ona jednak tylko na smoki. Gdy któryś z gadów spojrzał w swoje odbicie w złotych monetach albo sztabkach - wpadał w trans, a jego umysł otwierał się dla Przeznaczenia. Pierwszym smokiem który uległ hipnozje była właśnie Rabezza - dlatego właśnie Przeznaczenie postanowił jej dać jedno z najważniejszych zadań - Wprowadzenie chaosu do spokojnej krainy Fertivitna. Oczywiście w tym zadaniu wspierają ją i inne smoki które uległy klątwie. Przeznaczeniu nie udało się jednak przejać kontroli nad wszystkimi smokami, gdyż część z nich okazała się być ślepa na jego magię, albo też zdołały ją przełamać. Smiertelnicy i inne rasy nic nie wiedzą o tym incydencie, dlatego Przeznaczenie póki co może bez obaw sterować swoimi marionetkami. Dał też moc Rabezzie aby ta mogła przyjać postać ludzką, aby nie rzucała się w oczy.

Rabezza wraz ze swoją smoczą armią dosyć szybko zajęła spokojne terytorium, gdzie nie było żadnych prawdziwych oponentów - chłopi mający tam uprawy szybko się jej poddali, inaczej by zginęli. Rabezza, już jako Digofa zdołała schwytać też jedna z dzikich wiwern i ujeździć. Wśród innych władców zaczęło wzbudzać to już podejrzenia, gdyż osoba ta miała zbyt wiele wspólnego ze smokami. Kilku z nich próbowało ją też wygonić z tmtejszych terenów, lecz jej smocza armia póki co zdaje się być nie do zniszczenia.

Digofa rozkazała chłopom, ale też i swoim smoczym sługom wybudowac pierwsze miasto w tych okolicach - zostało nazwane Mduara i jest to aktualnie stolica jak i siedziba Rabezzy. Siedzi w swym dobrze chornionym zamczysku i zbiera armię na większe podboje - wszak smoki rozmnażają się bardzo wolno.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki