FANDOM

Powstanie Świata(Lata 1-3000)

Jaki był początek? Skąd się wzięła ta kraina? To dzieje bardzo odległe i nikomu nie do końca znane. Ciężko
Etroisen-zolw

Malowidło przedstawiające powstanie świata.

je opisać, nikt ich nie wspomina bo nikogo wtedy nie było. Na samym początku była nicość i byli Bogowie. To pewne, że tak było. Jednak zanim była nicość to nic przed nią nie było. Był jeden wymiar, którego czasoprzestrzeń coś załamało. To spowodowało, że wszechświat stał się kilkuwymiarowy. Pod pływem tego powstały równoległe do siebie krainy i globy. I tak też było z Foudre. Z początku był to pusty wymiar w którego Bogowie chcieli tchnąć życie. Na początku Bogowie stworzyli żółwia, wielkiego, ogromnego, który pływał w nicości. Niczego na swej skorupie przez długi czas nie miał. Jednak w końcu zrodziła się na niej istota niby żywa, a było to drzewo wieczne. I ono ze swych gałęzi zrodziło księżyc i słońce, i gwiazdy gorące. Spowiły one żółwia oświetlając mu mroki otchłani nocą i za dnia. Drzewo wypuściło też do skorupy życiodajne soki, dzięki czemu mogło powstać coś jeszcze, coś nowego. I po jednym wielki drzewie zaczęły wyrastać całe lasy. I panował spokój i dobro. Pewnej nocy jednak Wielkie Drzewo spowił ogień i pokonał je. Z Ognia zrodziło się zło i przetrwało ono do dzisiaj. Nie wiadomo skąd się wzięło, samoistnie powstało.
Żółw w końcu otrzymał też imię. Został nazwany Etroisem. Istota ta jest nieśmiertelna i niezniszczalna, lecz jego samą skorupę można zniszczyć. Kto jednak będzie tak potężny i zuchwały? Z początku gdy Etrois był aktywny i pływał w nicości nic nie mogło przetrwać zbyt długo na jego skorupie, pożary i trzęsienia ziemi wszystko niszczyły. Bogowie wreszcie zdecydowali, że pogrążą ojca krainy w śnie wiecznym, tak by nie stwarzał zagrożenia dla mieszkańców świata. I tak się właśnie stało.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki